Taal is een tool

TAAL IS EEN TOOL


Taal is zo oud als de mensheid. Al die tijd vertellen mensen elkaar verhalen om lessen te leren uit het verleden en om hun geschiedenis te onthouden. De kunst is om al die oeroude vaardigheden te gebruiken voor moderne communicatie.
Het belangrijkste gereedschap hiervoor is en blijft taal.
Een lezenswaardig artikel schrijven, een boodschap duidelijk laten overkomen, een leuk en goed stukje proza maken, de lezer bij je verhaal betrekken, een klant over de streep trekken.
Het zijn allemaal vaardigheden die ik beheers.

Taal is een tool. Míjn tool!

ps. Ik gebruik mijn 'tool' natuurlijk ook om al mijn andere projecten succesvol te maken!

Eveline J. Verhoeve
Minerva TXT producties
Alphen aan den Rijn

SEO is geen wondermiddel

< Terug naar Artikelen

Er zijn bedrijven, organisaties en instellingen die zweren bij een optimale SEO.
Bij wat? Ze zweren bij een optimale Search Engine Optimization. Daarmee wordt bedoeld dat de juiste zoektermen in de teksten staan en dat er altijd met één oog naar de conversie wordt gekeken.

Er wordt dan een definitie gehanteerd zoals deze:
‘SEO is het actief optimaliseren van een website door het verbeteren van interne en externe factoren om het bezoek naar de website op relevante zoekwoorden vanuit zoekmachines te verhogen.’
Om dit te bereiken wordt actief gekeken welke zoekwoorden de meeste aandacht trekken van de zoekmachine. Hoe vaker deze woorden worden ingezet in een tekst hoe hoger een tekst scoort.
Er wordt zo één op één een relatie gelegd tussen automatisering, techniek en marketing.
Automatisering, techniek en marketing missen echter de zeer belangrijke componenten inhoud, creativiteit en menselijke emotie.
Gelukkig weten ze dat bij een zoekmachinegigant als Google ook. De tijd is voorbij dat je de top kon bereiken met zo vaak mogelijk in een tekst proppen van je drie belangrijkste zoektermen.

De laatste jaren is de zoektocht naar een plek op de voorpagina van vooral Google dus veranderd. De voorwaarden om in de top te eindigen zijn tweeledig. Door de zoekmachine wordt rekening gehouden met de voorkeuren van de gebruiker en er zijn voorwaarden aan de content.
Voor een bedrijf is het heel belangrijk geworden om ‘de klant te kennen’. En, daarbij gaat het om meer dan een paar zoekwoorden. In de algoritmes van een zoekmachine zitten de zoekhistorie, eerder aangeklikte zoekresultaten en online plekken die door de consument zijn bezocht.
De enige manier om de aandacht van bezoekers aan jouw website te trekken en vast te houden, is interessante artikelen en of informatie bieden. Het is daarmee heel belangrijk dat er inhoudelijk goede teksten op een website staan. Een slechte inhoud zorgt dat bezoekers negatief reageren.

Waardevolle en opmerkelijke content, daarmee kun je de voorpagina van Google op jouw belangrijkste zoektermen beheersen. Kortom: digitale content maak je niet langer voor zoekmachines, maar voor gebruikers. SEO is geen wondermiddel, maar een ijzersterke inhoud wel.

 

Datum: 25 March 2017

Volg mij op...